۱۱- و اما حق الصوم فان تعلم انه حجاب ضربه الله علي لسانك و سمعك و بصرك و فرجك و بطنك ليسترك به من النار و هكذا جاء في الحديث الصوم جنه من النار فان سكنت اطرافك في حجبتها رجوت ان تكون محجوبا و ان انت تركتها تضطرب في حجابها و ترفع جنبات الحجاب فتطلع الي ما ليس لها بالنظره الداعيه للشهوه و القوه الخارجه عن حد التقيه لله لم تامن ان تخرق [ الحجاب ] و تخرج منه و لا قوه الا بالله.
و اما حق روزه آن است كه بداني روزه پرده اي است ، كه خداوند بر زبان و گوش و چشم و عورت و شكمت افكنده ، تا به واسطه آن تو را آتش بپوشاند [ و مصون بدارد ] ، و نيز در حديث آمده است : روزه سپري در برابر جهنم است . پس اگر اعضايت را در آن پرده آرام بداري [ و با آن بپوشاني ] اميدوار شوي كه محفوظ بماني ، و اگر آنها را رها سازي كه در پرده خود آشفتگي كنند و تو خودت اطراف پرده را بلند كردي ، و با نگاه شهوت انگيز ، و نيروي بيرون آمدن از مرز پرهيزگاري خداوند ، دانست [ يا دانستي ] آن چه را از آتش نبود ، ديگر از اين كه آن پرده دريده شود و از آن بيرون افتي در امان نخواهي بود.
و اما حق روزه آن است كه بداني روزه پرده اي است ، كه خداوند بر زبان و گوش و چشم و عورت و شكمت افكنده ، تا به واسطه آن تو را آتش بپوشاند [ و مصون بدارد ] ، و نيز در حديث آمده است : روزه سپري در برابر جهنم است . پس اگر اعضايت را در آن پرده آرام بداري [ و با آن بپوشاني ] اميدوار شوي كه محفوظ بماني ، و اگر آنها را رها سازي كه در پرده خود آشفتگي كنند و تو خودت اطراف پرده را بلند كردي ، و با نگاه شهوت انگيز ، و نيروي بيرون آمدن از مرز پرهيزگاري خداوند ، دانست [ يا دانستي ] آن چه را از آتش نبود ، ديگر از اين كه آن پرده دريده شود و از آن بيرون افتي در امان نخواهي بود.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر