از دیر باز رسم آموزشی بر این بود که طلاب شخصاً به انتخاب استاد می پرداختند و به تحصیل ادامه می دادند. و چه بسا موجب سرگردانی و حیرت طلاب مبتدی می شد. که مدتها باید به دنبال استاد و حجره باشند.
زمانی، چنین فکری در اندیشه بعضی بزرگشان بوجود آمد که سخن از درسهای کلاسیک و تأسیس مدارس جدید و برگزاری امتحانات، اگر جرم به حساب نمی آمد امری نابخشنودنی محسوب می شد.
ولی ایشان با شجاعتی وصف ناپذیر و درک حساسیت به موقع، تمام سختی ها را تحمل کردند و اولین گام را در این مسیر اصلاح نظام آموزشی حوزه برداشتند و اولین مدرسه علوم دینی به سبک جدید را پایه گذاری کردند.
مهم ترین عاملی که چنین تصمیمی را در ایشان ایجاد کرد، دقت نظر، نکته سنجی و نظم و انضباطی بود که در ایشان وجود داشت، که شاید سالها بگذرد تا محققان و پژوهشگران بتوانند به اندیشه های ایشان در مورد مدیریت حوزه واقف شوند.
ایشان در پی این تصمیم از شخصیت هایی چون آیت الله شهید دکتر بهشتی و مرحوم آیت الله ربانی شیرازی و دیگران برای همکاری در این مسیر دعوت کردند.
زمانی، چنین فکری در اندیشه بعضی بزرگشان بوجود آمد که سخن از درسهای کلاسیک و تأسیس مدارس جدید و برگزاری امتحانات، اگر جرم به حساب نمی آمد امری نابخشنودنی محسوب می شد.
ولی ایشان با شجاعتی وصف ناپذیر و درک حساسیت به موقع، تمام سختی ها را تحمل کردند و اولین گام را در این مسیر اصلاح نظام آموزشی حوزه برداشتند و اولین مدرسه علوم دینی به سبک جدید را پایه گذاری کردند.
مهم ترین عاملی که چنین تصمیمی را در ایشان ایجاد کرد، دقت نظر، نکته سنجی و نظم و انضباطی بود که در ایشان وجود داشت، که شاید سالها بگذرد تا محققان و پژوهشگران بتوانند به اندیشه های ایشان در مورد مدیریت حوزه واقف شوند.
ایشان در پی این تصمیم از شخصیت هایی چون آیت الله شهید دکتر بهشتی و مرحوم آیت الله ربانی شیرازی و دیگران برای همکاری در این مسیر دعوت کردند.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر